Stockholms Judoklubb

Första besöket som ny medlem

Du är alltid varmt välkommen att prova på för att se om judo är sporten för dig!

1. Före första träningen vill vi att du registrerar dig i vårt medlemsregister, för att underlätta för våra tränare när de för närvaro (inga kostnader, med andra ord).

2. Sen dyker du upp på ett av våra nybörjarpass (gäller ej minijudon som har kö, intresseanmälan till gruppen minijudo görs här).

3. Du har 21 dagar på dig från att du registrerat dig att prova våra pass, sedan bestämmer du om du vill fortsätta som medlem eller ej. Vi skickar ut en avisering av terminsavgift och medlemsavgift automatiskt. Tackar du nej, raderas du från registret och behöver inte betala något.

För nya medlemmar och föräldrar, ta gärna del av Stockholms Judoklubb målsättningar och värderingar

Tider och grupper

Grupp Minijudo 5-6 år
Nybörjare ska ha en aktiv vuxen som deltar på mattan tills barnen kommit in i gruppen.
Minijudon har kölista, anmäl intresse inför nästa nybörjarintag här https://goo.gl/forms/F5QZ8IP8BIzqnOu43

Grupp Nybörjare i åldern 7-12 år
Man kan börja i den här gruppen det år man fyller 7.
Aktuellt schema för dagar och tider

Grupp Fortsättning från 11 år (född 2002 eller efter)
Du tränar tillsammans med andra som tränat förut. Man kan börja i den här gruppen det år man fyller 11.

Grupp Vuxna / Ungdomar Motion från 13 år
Du tränar tillsammans med andra som tränat förut. Man kan börja i den här gruppen det år man fyller 13 och uppåt.

Grupp Familjejudo 2-99 år
Perfekt pass för dig som vill träna tillsammans med ditt/dina barn. Fokus på rörlighet och motorik.

Grupp Tävlingsjudo
Passar för dig med ambition att träna och utvecklas inom tävlingsjudo.

Kataträning

Kläder

Långärmad tröja och långa byxor som håller att ta i duger för nybörjare, utan hårda eller vassa detaljer. Gillar man judo köper man med fördel judodräkt ganska snart (klubbens medlemmar har 5% rabatt på Green Hill – använd koden SJK20 när du går till kassan).

Vi är barfota när vi tränar. I korridoren ska man ha tofflor eller motsvarande på fötterna för att inte dra in smuts på mattan. Det finns fotduschar i omklädningsrummet att tvätta sig med före träningspasset.

Ta av smycken, klocka och annat som kan skada dig eller den du tränar med. Ta med alla värdesaker in i dojon (träningslokalen).

Om du inte köper judodräkt via klubben (alla medlemmar har 5% rabatt hos GreenHill, om man använder koden SJK20), se till att du får en normal vit judodräkt för nybörjare. En karatedräkt har för tunt tyg, medan en judodräkt anpassad för tävling är onödigt dyr samt kan kännas tjock och stel att träna i. Blå dräkter hör till tävling på elitnivå (och används aldrig av barn) men har du råkat köpa en innan du läste den här texten, får du ha den på träning hos oss ändå.

Komplett träningsschema med alla grupper och tider hittar du här, det finns ett överlapp på åldersindelningen för att tillgodose individens utvecklingsnivå.

Hey Judoka!
Are you visiting Stockholm?
Feel free to come by and practice with us! Please contact: sjk@stockholmsjudoklubb.se
Judodräkter | Kläder
Judodräkter:
SJK har ett samarbete med Green Hill Sports och därigenom får du rabatt. Beställ ny dräkt, träningströja, träningsväska och annat judorelaterat på
Green Hill Sports
Uppge kod SJK20 så får du 5% rabatt i webbshopen.

Klubbkläder:
Vi byter just nu leverantör av klubbkläder - det kommer kanonbra grejer under mars!